REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
§1
Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa ogólne warunki, zasady oraz sposób sprzedaży prowadzonej przez BEST – NATURAL Iwona Ciupak z siedzibą w Godziszowie Trzecim, za pośrednictwem sklepu internetowego prowadzonego w ramach serwisu internetowego www.bestnatural.pl, zwanego dalej sklepem internetowym.
- Ilekroć w niniejszym regulaminie użyte są wymienione poniżej terminy, należy przez nie rozumieć:
- Dni robocze – oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
- Dostawa – oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem dostawcy, towaru określonego
w zamówieniu. - Dostawca – oznacza podmiot, z którym współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania dostawy towarów:
– Firmę kurierską
– Pocztę Polską S.A.
- Klient – oznacza podmiot, z którym zgodnie z regulaminem może być zawarta umowa sprzedaży.
- Konsument – oznacza osobę fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Przedsiębiorca – oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Regulamin – oznacza niniejszy regulamin.
- Sprzedawca – oznacza BEST – NATURAL Iwona Ciupak z siedzibą
w Godziszowie Trzecim 72, 23 – 302 Godziszów, NIP: 862 164 60 04, REGON: 382847401, e-mail: best-natural@wp.pl będącą jednocześnie właścicielem sklepu internetowego. - Strona internetowa sklepu – oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi sprzedaż.
- Towar – oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem strony internetowej sklepu, mogący być przedmiotem umowy sprzedaży.
- Umowa sprzedaży – oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą.
- Wszelkie prawa do sklepu internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy należą do Sprzedawcy. Wszystkie nazwy towarów, znaki towarowe oraz zdjęcia należą do ich prawnych właścicieli i na stronach Sklepu Internetowego zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych, korzystanie
z nich może następować w sposób określony i zgodny z prawem. - Nie jest dopuszczalne wykorzystywanie zasobów i funkcji sklepu internetowego w celu prowadzenia przez Klienta działalności, która naruszałaby interes Sprzedawcy.
§2
Płatność i realizacja zamówień
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
- Przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy).
- Gotówką za pobraniem, płatność Dostawcy przy dokonywaniu Dostawy (w tym przypadku realizacja zamówienia i jego wysyłka zostanie rozpoczęta po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia).
- Sprzedawca realizuje dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca jest zobowiązany dostarczyć towar będący przedmiotem umowy sprzedaży bez wad.
- Sprzedawca zamieszcza na stronie internetowej sklepu informację o liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia.
- Termin dostawy i realizacji zamówienia wskazany na stronie internetowej sklepu liczony jest w dniach roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży w wypadku wyboru przez Klienta opcji płatności „za pobraniem”.
- Zamówione towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem dostawcy na adres wskazany w formularzu zamówienia.
- Klient powinien zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju, w obecności pracownika dostawcy. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Klient ma prawo zażądać od pracownika dostawcy spisania właściwego protokołu.
- Sprzedawca, zgodnie z wolą Klienta, dołącza do przesyłki będącej przedmiotem dostawy paragon lub fakturę VAT obejmującą dostarczane towary.
- W przypadku nieobecności Klienta pod wskazanym przez niego adresem, podanym przy składaniu zamówienia jako adres dostawy, pracownik dostawcy pozostawi awizo lun podejmie próbę kontaktu telefonicznego celem ustalenia terminu, w którym Klient będzie obecny. W przypadku zwrotnego odesłania zamówionego towaru do sklepu internetowego przez dostawcę, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem drogą elektroniczną lub telefonicznie, ustalając ponownie termin i koszt dostawy.
- Podane ceny dostawy dotyczą jednej sztuki produktu. W przypadku zakupu większej ilości produktów prosimy o kontakt w celu ustalenia indywidualnego kosztu dostawy, tak aby wszystkie produkty wysłać jedną paczką z minimalnym kosztem.
§3
Rękojmia
- Sprzedawca zapewnia dostawę towaru pozbawionego wad fizycznych i prawnych. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta, jeżeli towar ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
- Jeżeli towar ma wadę Klient ma prawo:
- Złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy sprzedaży, chyba, że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni towar wadliwy na wolny od wad albo wadę usunie.
- Żądać wymiany towaru wadliwego na wolny od wad lub usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić towar wadliwy na wolny od wad lub usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta. Sprzedawca może odmówić zadośćuczynienia żądaniu Klienta, jeżeli doprowadzenie do zgodności z umową sprzedaży towaru wadliwego w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub w porównaniu z drugim możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności z umową sprzedaży wymagałoby nadmiernych kosztów. Koszty naprawy lub wymiany ponosi Sprzedawca.
- W przypadku Klienta będącego Przedsiębiorcą, Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi przed upływem 1 roku od dnia dostawy.
- Klient będący Przedsiębiorcą traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał towaru w czasie i w sposób przyjęty przy towarach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o dostrzeżonej wadzie.
- Wszelkie reklamacje związane z towarem lub realizacją umowy sprzedaży Klient może kierować w formie pisemnej na adres Sprzedawcy.
- Sprzedawca w ciągu 14 dni od dnia żądania zawierającego reklamację, ustosunkuje się do reklamacji towaru lub reklamacji związanej z realizacją umowy sprzedaży zgłoszonej przez Klienta.
§4
Gwarancja
- Towary sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta towaru bądź dystrybutora
§5
Postanowienia końcowe
- Administratorem danych osobowych Klientów uzyskanych przez Sprzedawcę
w ramach zawieranej umowy sprzedaży lub innych okoliczności określonych
w regulaminie jest Sprzedawca. - Sprzedawca przetwarza dane osobowe Klientów w celu realizacji zamówień. Klientowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
- Wyłącznym źródłem zobowiązań Sprzedawcy jest niniejszy regulamin.
- Sprzedawca przekazuje dane osobowe Klienta dostawcy w zakresie niezbędnym do realizacji dostawy.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym do rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego regulaminu jest prawo polskie.
- Każdy Klient może skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji
i dochodzenia roszczeń. W tym zakresie możliwe jest skorzystanie przez Klienta
z mediacji. Listy stałych mediatorów oraz istniejących ośrodków mediacyjnych przekazywane oraz udostępniane są przez Prezesów właściwych Sądów Okręgowych. - Towary są dostarczane wyłącznie na terenie Polski pod adres dostawy podany na zamówieniu. W momencie składania zamówienia na stronie internauta wybiera sposób dostawy.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem xxxxxxx 2019 r.